Klienci do banków: rabaty zbędne, chcemy darmowych kont
Klienci do banków: rabaty zbędne, chcemy darmowych kont
Dobre konto osobiste to dziś konto przede wszystkim pozbawione podstawowych opłat - wynika z internetowego badania przeprowadzonego wśród klientów banków przez portal Bankier.pl. Większość ankietowanych stawia bezpłatność ROR-u wyżej niż dodatkowe bonusy, którymi próbuje się ich kusić.
Mając do wyboru: konto osobiste bezwzględnie bezpłatne lub płatne, ale z atrakcyjnymi programami rabatowymi, blisko 90% osób, które wzięły udział w internetowym badaniu Bankier.pl bez wahania sięgnęłoby po pierwszą z opcji. Klienci banków jednoznacznie wskazują, że najbardziej atrakcyjną cechą tego podstawowego produktu bankowego jest niski koszt jego utrzymania. 87% badanych wolałoby ponosić niższą opłatę za ROR niż przykładowo czerpać wyższe profity z tytułu usługi moneyback.
Klienci banków narzekają przede wszystkim na opłaty za prowadzenie ROR-u – zdaniem 56% ankietowanych przez Bankier.pl ponoszenie jakichkolwiek kosztów z tego tytułu najbardziej zniechęca do skorzystania z oferty banku. 30% najbardziej demotywuje opłata za wypłatę środków z bankomatu, 14% nie godzi się na odpłatne korzystanie z karty płatniczej.
Z czego byliby w stanie zrezygnować klienci w zamian za brak podstawowych opłat? W opinii czytelników Bankier.pl konkurencyjna oferta konta bankowego obędzie się bez dodatkowych ubezpieczeń (60%) czy programów rabatowych (56%), 38% pytanych wskazało, że zbędna jest usługa moneyback.
– Sygnał od klientów do banków działających w Polsce jest prosty – nie chcemy płacić za konta. Tymczasem na rynku pozostało już tylko kilka kont bezwzględnie bezpłatnych – przypomina Mateusz Gawin, redaktor Bankier.pl, autor badania. – Większość ofert jest dziś obarczona dodatkowymi warunkami. Konto będzie darmowe, ale tylko wtedy, gdy zagwarantujemy wpływy na odpowiednim poziomie.
W internetowym sondażu Bankier.pl udział wzięło 1161 respondentów.
Więcej na ten temat: http://www.bankier.pl/wiadomosc/Dobre-konto-osobiste-wedlug-czytelnikow-Bankier-pl-wyniki-ankiety-7240742.html
Publikacja dostępna również w formacie: doc