Biznesowy falstart Alfa Star. Wcześniej były lotnicze kłopoty operatora
Biznesowy falstart Alfa Star. Wcześniej były lotnicze kłopoty operatora
Sobotnia informacja o niewypłacalności biura podróży Alfa Star zaskoczyła klientów postrzegających je jako stabilnego touroperatora. Firma zaliczyła jednak już wcześniej biznesowe potknięcie – właśnie mija rok od głośnych wydarzeń wokół niedoszłej linii lotniczej 4You Airlines. Spółka pobierała od klientów opłaty za loty, nie mając koncesji wymaganej do przewozu lotniczego. Z ustaleń Bankier.pl wynika, że postępowanie prokuratury w tej sprawie zostało umorzone.
Przed ubiegłorocznymi wakacjami na rynku pojawiła się firma, która reklamowała się jako nowa linia lotnicza. Pobierała od klientów opłaty za rezerwowane loty, nie mając koncesji umożliwiającej prowadzenie takiej działalności. 4You Airlines było inicjatywą władz biura podróży Alfa Star. Sprawa trafiła do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów celem ustalenia, czy przedsiębiorca nie wprowadza klientów w błąd. Ostatecznie spółka wstrzymała sprzedaż biletów i uruchomiła procedurę zwrotu wpłaconych środków. Mimo to, zgłoszenie o zbadanie działalności spółki 4You Airlines pod kątem możliwości popełnienia przestępstwa trafiło do Prokuratury. Jak wynika z informacji uzyskanych przez Bankier.pl w Prokuraturze Okręgowej w Warszawie, wobec braku znamion czynu zabronionego postępowanie zostało umorzone.
Na łamach Bankier.pl szczegółowo przybliżamy uzasadnienie postanowienia Prokuratury o umorzeniu postępowania w tej sprawie. Czytamy w nim m.in., że intencją przedstawicieli spółki 4 You Airlines nie było prowadzenie działalności przewoźnika lotniczego bez stosownych uprawnień, a spółka prowadziła działania zmierzające do uruchomienia planowanej działalności w zamierzonym terminie oraz nie wprowadzała klientów w błąd. Mimo że sposób reklamowania się przez nią w mediach społecznościowych mógłby sugerować inaczej.
– Niesmak, jaki pozostawił po sobie ubiegłoroczny falstart z uruchomieniem tanich linii wystraszył albo zniechęcił część klientów biura Alfa Star. Niestety nie wszystkich. Tym samym wraca pytanie – czy plajtę biura podróży da się przewidzieć? Z przypadku Alfa Star wynieść można dodatkową lekcję: sygnałem ostrzegawczym, oprócz podejrzanie niskich względem rynku cen i negatywnych opinii innych klientów powinny być również inne biznesowe decyzje firmy. Jeśli zakończyły się porażką, takie informacje zazwyczaj bez trudu znajdziemy w mediach – mówi Malwina Wrotniak-Chałada, analityk Bankier.pl.
Więcej na ten temat: http://www.bankier.pl/wiadomosc/Rok-po-4You-Airlines-Prokuratura-umorzyla-postepowanie-brak-znamion-przestepstwa-7274902.html
Publikacja dostępna również w formacie: doc