Więcej klientów, mniej etatów – tak rosły banki w III kw. 2016 r.
Więcej klientów, mniej etatów – tak rosły banki w III kw. 2016 r.
Bank w telefonie komórkowym ma już 7 mln osób, a 15 mln obsługuje konto przez internet. Wzrost popularności elektronicznych kanałów wpływa na poziom zatrudnienia w bankach. W ciągu roku z pracą pożegnało się ponad 4 tys. osób – wynika z danych opublikowanych przez Bankier.pl i PRNews.pl.
Bankier.pl i PRNews.pl co kwartał zbierają dane z banków obejmujące dziewięć obszarów tematycznych – od produktów po strukturę. To m.in. informacje o liczbie kont, kart, użytkownikach bankowości internetowej i mobilnej oraz zatrudnieniu czy placówkach. Tabele i wykresy publikujemy w sekcji Raporty w serwisie PRNews.pl.
Z najnowszych danych wynika, że Polacy mają już ponad 30 mln kont osobistych. Najwięcej rachunków obsługuje PKO Bank Polski, wspólnie ze swoim internetowym bankiem Inteligo – blisko 6,8 mln. Drugie miejsce zajmuje Bank Pekao, który ma 3,8 mln ROR-ów. Na podium mieści się jeszcze mBank z 3,16 mln rachunków. Niewiele mniej od niego ma Bank Zachodni WBK – 3,1 mln.
Ponad 7 mln osób korzysta z bankowości mobilnej. Najwięcej aktywnych użytkowników ma PKO BP. Do konta z urządzenia mobilnego loguje się tam ponad 1,5 mln klientów. Drugie miejsce zajmuje Bank Pekao z 1,3 mln aktywnych klientów, a trzecie mBank (1,2 mln). Na koniec września 2016 roku ankietowane banki miały blisko 32 mln klientów z dostępem do bankowości internetowej.
Wzrost popularności elektronicznych kanałów wpływa na zatrudnienie w branży bankowej. W okresie od końca III kw. 2015 roku do końca III kw. 2016 roku ankietowane przez nas banki ograniczyły zatrudnienie o 4 144 etaty. Z kolei w ciągu pierwszych 9 miesięcy tego roku ubyło ponad 500 placówek.
– Jeszcze do niedawna mogło się wydawać, że bankowość mobilna to gadżet dla najbardziej zaawansowanych technologicznie klientów banków. Dziś widzimy już, że staje się ona usługą powszechną. Co więcej, nowe technologie realnie przekładają się na strategie największych instytucji. Z danych, które zebraliśmy od banków wynika, że wraz ze wzrostem popularności elektronicznych kanałów spada zatrudnienie w branży i topnieje liczba placówek – komentuje Wojciech Boczoń, analityk Bankier.pl.
Przedruk i powielanie informacji prasowej oraz komentarzy analityków Bankier.pl dozwolone pod warunkiem powołania się na źródło Bankier.pl.
Więcej na ten temat: http://www.bankier.pl/wiadomosc/Polska-bankowosc-w-liczbach-po-III-kw-2016-r-podsumowanie-7486790.html
Publikacja dostępna również w formacie: doc