Coraz mniej bankowców, coraz więcej kont. Najnowsze statystyki polskiej bankowości
Coraz mniej bankowców, coraz więcej kont. Najnowsze statystyki polskiej bankowości
Serwis PRNews.pl podsumował dane na temat stanu sektora bankowego na koniec 2017 r. Wynika z nich jasno – nadeszła era elektronicznych kanałów obsługi.
Na koniec 2017 roku banki obsługiwały 45,5 mln klientów, prowadziły 32 mln kont osobistych, miały 16 mln użytkowników bankowości internetowej i 9 mln użytkowników bankowości mobilnej. Jednocześnie zmniejszyły zatrudnienie o 5,5 tys. etatów i zamknęły ponad 500 placówek – wynika z danych zebranych przez PRNews.pl, serwisu dla branży bankowej.
– Z roku na rok przybywa klientów, którzy korzystają z elektronicznych kanałów obsługi. Szczególnie dobrze widać to na przykładzie bankowości mobilnej. Dwa lata temu banki miały 5,5 mln użytkowników tego kanału, a na koniec ubiegłego roku już 9 mln. Wraz ze wzrostem popularności bankowości internetowej i mobilnej, maleje zapotrzebowanie na placówki. W ubiegłym roku banki zamknęły ponad 500 swoich oddziałów i zmniejszyły zatrudnienie o 5,5 tys. etatów – mówi Wojciech Boczoń, analityk Bankier.pl.
Serwis PRNews.pl zebrał dane na temat stanu sektora bankowego na koniec 2017 r. Wynika z nich, że ankietowane banki uniwersalne obsługiwały w grudniu ubiegłego roku 45,5 mln klientów, z czego 43 mln w ramach bankowości detalicznej. Klienci posiadali łącznie 32 mln rachunków osobistych. Najwięcej kont prowadził PKO BP, który wraz z Inteligo miał 7,1 mln rachunków. Na drugim miejscu był Bank Pekao z blisko 3,9 mln kont, a na trzecim mBank z 3,3 mln ROR-ów.
W grudniu 2017 r. klienci mieli łącznie 6 mln kart kredytowych. Największym wydawcą pozostawał PKO BP, który miał 847 tys. kart. Na drugim miejscu był BZ WBK z 803 tys. plastików. Na trzecie awansował Citi Handlowy (698 tys.), który zepchnął o lokatę niżej Credit Agricole (682 tys.).
Z bankowości mobilnej korzystało aż 9 mln klientów banków. Aplikacje do obsługi konta miało 5,6 mln, pozostali korzystali z serwisów lite lub RWD. Banki obsługiwały blisko 860 tys. mobilnych kart zbliżeniowych HCE. Część z nich podpięta była do aplikacji mobilnych banków, pozostałe do portfela Google Pay. Aż 2,2 mln klientów banków zdecydowało się „bankować” w stylu mobile only. Są to osoby, które korzystają wyłącznie ze smartfonów i nie logują się do ROR-u z poziomu komputera.
Szczegółowe informacje na temat poszczególnych kategorii znajdują się w sekcji Raporty serwisu PRNews.pl. https://prnews.pl/raporty
Przedruk i powielanie informacji prasowej oraz komentarzy analityków PRNews.pl dozwolone pod warunkiem powołania się na źródło PRNews.pl.
Publikacja dostępna również w formacie: doc