Lawina skarg na linie lotnicze. Brakuje rąk do obsługi wniosków

Lawina skarg na linie lotnicze. Brakuje rąk do obsługi wniosków

Z blisko 200 do ponad 700 miesięcznie wzrosła liczba skarg na przewoźników lotniczych. Powołany w tym roku do prowadzenia postępowań w takich sprawach Rzecznik Praw Pasażera alarmuje, że fizycznie nie ma już szans na rozstrzygnięcia w ustawowym terminie 90 dni.

W tym miesiącu Urząd Lotnictwa Cywilnego poinformował w wydanym komunikacie, że za sprawą rosnącej liczby wniosków i „trudnej sytuacji kadrowo-finansowej urzędu”, rzecznik – choć kolejne sprawy przyjmuje i „w miarę możliwości proceduje”, to jednak nie jest w stanie zakańczać postępowań w przewidzianym na to terminie 90 dni.

Na prośbę redakcji Bankier.pl ULC pokazuje liczby: w pierwszym miesiącu funkcjonowania do rzecznika wpłynęło 188 wniosków od pasażerów, w maju było ich już 358, w czerwcu 432, a w lipcu – rekordowo dużo, bo 729 spraw. Raptem w ciągu kwartału liczba spraw wzrosła o 387 proc. Łącznie przedłożono rzecznikowi ok. 2 tys. wniosków

 

 

Czytaj więcej: https://www.bankier.pl/wiadomosc/Lawina-skarg-na-linie-lotnicze-Brakuje-rak-do-obslugi-wnioskow-7727043.html

Zapraszamy do cytowania z powołaniem się na źródło Bankier.pl



Kontakt dla mediów

Chief Marketing Officer

Karolina Kowalska

Karolina Kowalska

k.kowalska@pb.pl