Dokąd po kredyt i konto, a kto najlepiej obsłuży klienta? Znamy zwycięzców rankingu Złoty Bankier 2020
Dokąd po kredyt i konto, a kto najlepiej obsłuży klienta? Znamy zwycięzców rankingu Złoty Bankier 2020
23 czerwca redakcje Bankier.pl i „Pulsu Biznesu” ogłosiły wyniki 11. edycji rankingu Złoty Bankier, największego badania sektora bankowego w Polsce. Banki konkurowały ze sobą o miano najlepszego w 10 kategoriach. Tegoroczne analizy prowadzono, uwzględniając potrzeby różnych grup wiekowych klientów.
Przez trzy miesiące tego roku podmioty zaangażowane w realizację rankingu Złoty Bankier prowadziły drobiazgowe badania w swoich obszarach. Tajemniczy klienci zrealizowali 950 wizyt w 14 bankach, zakładając przy tym ponad 80 kont osobistych. Dodatkowo zainicjowali 840 zdalnych kontaktów z doradcami bankowymi przez telefon i internet. 60 dni trwał audyt systemów bankowości elektronicznej, w tym czasie sprawdzano m.in. podatność serwisów na awarie, które ograniczają klientom dostęp do usług banków.
Przez trzy miesiące zespół dziennikarzy na co dzień zajmujących się bankowością drobiazgowo analizował ofertę produktową banków w czterech kategoriach. W trzech kolejnych to klienci, dokonując wyborów w ramach internetowego głosowania, wskazywali swoich faworytów. Ich wybory zostały uzupełnione o wskazania rynkowych ekspertów z zakresu marketingu, mediów społecznościowych i CSR-u.
– Nie ma drugiego tak szeroko zakrojonego badania sektora bankowego – podkreśla Malwina Wrotniak, redaktor naczelna Bankier.pl. – Cieszy nas, że mimo dziesięciu zrealizowanych edycji, wyniki tej rywalizacji wciąż przynoszą wiele niespodzianek i szczególnie mocno gratuluję bankom, które w tym roku wygrywały po raz pierwszy. Ta edycja zasadniczo nie pozwoliła narzekać na brak nowych okoliczności. Epidemia zastała nas w trakcie prowadzenia badania, choć na ile wirus faktycznie wniknie w sektor bankowy, to dobitnie pokaże finał 12. edycji badania, nad którą prace rozpoczynamy już za kilka miesięcy – wyjaśnia Malwina Wrotniak.
W kategorii głównej Najlepsza wielokanałowa jakość obsługi wygrał i miano Złotego Banku otrzymał Getin Noble Bank. – To jedyny bank, który w tegorocznym rankingu zaprezentował tak wyrównany i wysoki poziom obsługi we wszystkich kanałach podlegających ocenie: formularz www, infolinia, oddział. Na każdym kroku spotykaliśmy doradców i konsultantów bardzo zaangażowanych, skoncentrowanych na problemach i ich rozwiązaniu. Sposób podejścia, forma komunikacji, przekazywany zakres informacji szczególnie dobrze zostały odebrane przez klientów najmłodszych, dopiero wkraczających w „bankowy świat” – podsumowują eksperci odpowiedzialni za tę część badania.
Za najlepsze Konto osobiste, uwzględniając potrzeby różnych grup wiekowych klientów, uznano rachunek Santander Banku Polska. Liderem w kategorii Karta kredytowa ponownie został bank Citi Handlowy. Warunki cenowe, dostępność i parametry dodatkowe zdecydowały o przyznaniu I miejsca w kategorii Kredyt gotówkowy Alior Bankowi. Za najkorzystniejszy dla klienta Kredyt hipoteczny uznano produkt Banku Pekao.
Jak co roku, swoje głosy oddawali także klienci. Czytelnicy mogli wskazywać swoich faworytów w trzech kategoriach: Najlepszy spot reklamowy, Social media i Bank wrażliwy społecznie. Głosy internautów zostały uzupełnione o opinie rynkowych specjalistów w tych dziedzinach. W efekcie statuetkę „Złoty Bankier” za najlepszy spot reklamowy otrzymał Bank Pekao. Za najlepsze w mediach społecznościowych uznano działania ING Banku Śląskiego. Tytuł banku wrażliwego społecznie w tym roku powędrował do Santander Banku Polska, za kampanię na rzecz zwalczania wykluczenia cyfrowego wśród seniorów.
Po raz kolejny zespół ekspertów wybierał także najciekawsze rozwiązanie technologiczne w sektorze finansów. W tym roku Innowacją Fintech została usługa Autopay wdrożona w aplikacji mobilnej Banku Millennium. Rozwiązanie pozwala kierowcom na przejazd przez bramki na autostradzie bez konieczności zatrzymywania się, żeby dokonać płatności i bez konieczności instalowania dodatkowego sprzętu w samochodzie.
Prowadzony w ramach badania audyt systemów bankowości internetowej i mobilnej pozwolił wskazać liderów w kategorii Bezpieczeństwo – najlepsze praktyki. W tym zakresie eksperci wyróżnili działania Getin Noble Banku, Alior Banku i Nest Banku.
***
Organizatorami rankingu Złoty Bankier są Bankier.pl i "Puls Biznesu". Partnerzy merytoryczni to Kantar Polska i Obserwatorium.biz, partnerzy wspierający - Securing i Symetria. Patronami tegorocznego badania są Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Sotrender, NowyMarketing.pl, Dragon Rouge i Smart.Bankier.pl. Partnerem strategicznym badania jest Mastercard.
Więcej na https://www.bankier.pl/zlotybankier/
Bankier.pl to wiodący serwis o tematyce finansowej i ekonomicznej. Od 2000 roku wspiera swoich czytelników w podejmowaniu odpowiedzialnych decyzji dotyczących budżetów domowych i firmowych, inwestycji czy kwestii podatkowych. Misją portalu jest dostarczanie najważniejszych informacji gospodarczych oraz propagowanie wiedzy i świadomości ekonomicznej. Dzięki zaangażowaniu wielu ekspertów Bankier stał się jednym z najbardziej opiniotwórczych serwisów o tematyce finansowej w kraju. Jedną z jego części jest Smart Bankier – platforma poświęcona produktom takim jak kredyty gotówkowe, hipoteczne, lokaty czy konta osobiste. Współpraca z największymi bankami oraz instytucjami finansowymi pozwala na znalezienie najlepszych ofert oraz odpowiedzialne zarządzanie swoimi finansami.