Znakomite otwarcie roku dla Bankier.pl S.A.
Znakomite otwarcie roku dla Bankier.pl S.A.
Pierwszy kwartał bieżącego roku był bardzo udany dla Bankier.pl S.A. Poziom przychodów ze sprzedaży wzrósł ponad dwa razy, a zysk netto był ponad trzykrotnie wyższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Dynamicznie rośnie też pozycja Spółki na rynku mediów internetowych. W kluczowej dla niej kategorii „Biznes, Finanse, Prawo” serwisy biznesowe Bankier.pl awansowały do pierwszej trójki. Przewaga pod względem liczby odsłon nad kolejnym niezależnym portalem finansowym jest już trzykrotna.
W pierwszym kwartale 2007 roku przychody Bankier.pl S.A. w porównaniu do analogicznego okresu w 2006 roku wzrosły o 127% osiągając poziom 3,083 miliona złotych. Spółka wypracowała w tym okresie 475 tysięcy złotych zysku netto, co w stosunku do pierwszego kwartału 2006 roku oznacza wzrost aż o 242%. Działalność Bankier.pl S.A. charakteryzowała się w pierwszym kwartale 2007 roku wyższą niż rok wcześniej rentownością. Rentowność netto osiągnęła poziom 15,4% i była wyraźnie wyższa niż w pierwszym kwartale 2006 roku, w którym wyniosła 10,2%.
„Z wyników pierwszego kwartału jestem bardzo zadowolony. Dwukrotny wzrost przychodów to więcej niż zakładaliśmy, a dodatkowo ich rentowność jest zdecydowanie wyższa niż rok temu” – powiedział Tomasz Jażdżyński, prezes zarządu Bankier.pl S.A. „Jest to o tyle ważne, że mówimy o pierwszym kwartale, który w mediach najczęściej jest najsłabszym kwartałem w roku” – dodaje Jażdżyński.
|
„Cieszy fakt, iż korzyści płynące ze współpracy w grupie kapitałowej tak szybko znalazły swoje odzwierciedlenie nie tylko w naszej pozycji biznesowej ale również w poziomie sprzedaży” – powiedziała Joanna Kuzdak, członek zarządu Bankier.pl S.A. odpowiedzialna za struktury sprzedaży w spółce. „Synergie związane z kooperacją z podmiotami zależnymi obserwujemy zarówno w przypadku rynku reklamowego jak i rynku pośrednictwa i doradztwa finansowego” – dodaje Kuzdak.
Program inwestycyjny prowadzony przez Bankier.pl S.A. znalazł swoje odzwierciedlenie nie tylko w wynikach finansowych raportowanych przez Spółkę. Zdecydowanej poprawie uległa w pierwszym kwartale 2007 roku również jej pozycja na rynku mediów internetowych. W styczniu 2007 roku, po raz pierwszy od rozpoczęcia przez Gemius S.A. publikacji rankingów tematycznych witryn internetowych, w pierwszej trójce kluczowej dla działalności Spółki kategorii „Biznes, Finanse, Prawo” znalazł się niezależny portal finansowy. Uprzednio trzy pierwsze pozycje zajmowały serwisy biznesowe największych portali horyzontalnych.
Pod względem liczby użytkowników serwisy biznesowe prowadzone przez spółki Grupy Bankier.pl awansowały na trzecią pozycję, wyprzedzając serwisy biznesowe Interia.pl, a pod względem liczby odsłon uplasowały się na drugim miejscu, również przed serwisami biznesowymi portalu Wirtualna Polska. Bankier.pl zwiększył również przewagę nad kolejnym w rankingu niezależnym portalem finansowym, pod względem liczby odsłon jest ona już trzykrotna.
Pozycję serwisów Bankier.pl potwierdziły również wyniki najnowszego opublikowanego rankingu za luty 2007 roku. Bankier.pl S.A. jest według tego raportu najdynamiczniej rosnącym internetowym medium biznesowym. Na przestrzeni 12 miesięcy liczba użytkowników serwisów biznesowych Bankier.pl wzrosła o 77%, a liczba ich odsłon zwiększyła się ponad trzykrotnie.
Liczba użytkowników | ||||
Lp. | Nazwa serwisu | Luty 2007 | Luty 2006 | zmiana |
1. | Onet.pl - Serwisy biznesowe | 2 582 373 | 2 040 451 | 27% |
2. | Wirtualna Polska - Serwisy biznesowe | 1 719 100 | 1 412 764 | 22% |
3. | Bankier.pl - Serwisy biznesowe | 1 354 818 | 764 161 | 77% |
4. | Interia.pl - Serwisy biznesowe | 1 331 221 | 1 049 538 | 27% |
5. | Money.pl - Serwisy biznesowe | 1 149 587 | 759 034 | 51% |
6. | Gazeta.pl - Serwisy biznesowe | 800 728 | 706 968 | 13% |
* Megapanel PBI/Gemius; II 2006, II 2007; kategoria Biznes, Finanse, Prawo
Liczba odsłon | ||||
Lp. | Nazwa serwisu | Luty 2007 | Luty 2006 | zmiana |
1. | Onet.pl - Serwisy biznesowe | 63 980 822 | 39 530 543 | 62% |
2. | Bankier.pl - Serwisy biznesowe | 45 492 914 | 15 087 864 | 202% |
3. | Wirtualna Polska - Serwisy biznesowe | 32 830 144 | 22 697 817 | 45% |
4. | Interia.pl - Serwisy biznesowe | 31 711 624 | 24 494 240 | 29% |
5. | Money.pl - Serwisy biznesowe | 14 389 417 | 8 524 384 | 69% |
6. | Gazeta.pl - Serwisy biznesowe | 8 986 268 | 8 517 533 | 6% |
Grupa Bankier.pl przyciąga coraz większą liczbę użytkowników, głównie osób zainteresowanych tematyką finansowo-biznesową. W lutym 2007 roku ich liczba wyniosła 1,58 miliona, a łączna liczba odsłon przez nich wygenerowanych 51,5 miliona.
19 czerwca 2006 Bankier.pl S.A. zadebiutował na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych